- Ambitieus en kwalitatief onderwijs in een warme, hartelijke omgeving
Bij basisschool De Horizon streven we naar hoogwaardig onderwijs in een omgeving waar kinderen zich thuis voelen. We combineren ambitie met een hartelijke sfeer, zodat elk kind optimaal kan groeien.
- Kleine school met familiaal karakter
Onze kleine school kenmerkt zich door een familiaal karakter, waar iedereen elkaar kent. Dit zorgt voor een persoonlijke benadering, waar wij veel belang aan hechten, en een hechte gemeenschap.
- Sterk zorgbeleid, iedereen welkom
Met een sterk zorgbeleid zorgen we ervoor dat iedereen zich welkom voelt. We laten ons inspireren door Ignacio Estrada’s uitspraak: “If a child can’t learn the way we teach, maybe we should teach the way they learn.” Gepersonaliseerd onderwijs en talentontwikkeling staan bij ons centraal. Jouw persoonlijke groei, ons kompas!
- Innovatief onderwijs met klemtoon op STEM en ICT
Wij bieden innovatief onderwijs met een sterke focus op STEM en ICT. In onze groene omgeving maken we bovendien volop gebruik van outdoor learning, wat bijdraagt aan een veelzijdige leerervaring.
- Betrokkenheid van kinderen en ouders
We geloven in de impact van betrokkenheid van zowel kinderen als ouders op het leerproces. Samenwerking en communicatie versterken de ontwikkeling van onze leerlingen.
- Zelfsturend onderwijs: al doende, leert men
Bij basisschool De Horizon leren kinderen door te doen. Zelfsturend leren is een belangrijk aspect van ons pedagogisch project, waarmee we zelfstandigheid en verantwoordelijkheid stimuleren.
- Onderzoekend leren
We bevorderen onderzoekend leren om de motivatie van kinderen te verhogen. Door hun natuurlijke nieuwsgierigheid te prikkelen, maken we leren leuk en boeiend.
- Ervaring met Franstalige en anderstalige kinderen
Ons team heeft decennia ervaring met het onderwijs aan Franstalige en anderstalige kinderen in Mesen. Tweetaligheid is een belangrijke troef in onze faciliteitengemeente Mesen en we zetten hier vol op in. Zo krijgen de kinderen al Frans vanaf het derde leerjaar.